Cand am primit invitatia nominala la avanpremiera colectiei capsula KENZO X H&M, in Romania, pe data de 1 noiembrie 2016, la Muzeul National de Arta Contemporana, stiam ca este “serious business”.
Toata lumea cea vestita din fashion si beauty, bloggeri, vedete and many more astepta demult aceasta colectie si iata ca a sosit!
Evenimentul cerea un dress code adecvat, care sa se inspire din stilul inconfundabil Kenzo. Ce insemna asta? O alergatura maxima pe la magazine si designeri pentru tinuta…a la Kenzo style.
Am inceput cu Baneasa Shopping City, mergand la magazinul meu preferat de pantofi, Hispanitas. Apoi, am dat telefon prietenei mele, designerul Daniela Cristea, rugand-o sa-mi programeze o vizita la showroom-ul ei , Pretty-Girl pentru ca vazusem catalogul colectiei de toamna-iarna 2016 pe Facebook si parca zarisem ceva interesant, o rochie asimetrica cu buzunare expandate intr-o nuanta de verde care era identica cu cea din invitatie.
Aveam oarecum in gand cum as dori sa ma imbrac la acest eveniment, stiind ca voi concura cu multe fashion addicts. Era imperios necesar sa captez “mood-ul” Kenzo dar sa nu fie un kitch. Vazand vitrina H&M, care anunta lansarea colectiei, m-am mai linistit…nu puteam sa sar calul cu tinuta, daca ma luam dupa amalgamul de printuri, de la cele florale, simbolul Kenzo cu maci pana la cele animal print, puse la un loc in aceeasi tinuta! Si totusi, aratau perfect impreuna…
Dupa ce m-am asigurat ca am rochia, pantofii si geanta, mai trebuia ceva sa arunc peste ele, fiind imperativ necesar cu vremea de afara . O jeaca din piele argintie produsa de Elinor Sighisoara (da, da, un prieten de-al meu italian/evreu/neamt/roman care face cele mai cool produse din pielarie, lucrand pentru cele mai mari case de moda internationale) si un pardesiu cu imprimeuri in stil Kenzo (el de fapt fiind No name) pe care l-am gasit la un targ vintage sau Second hand, cum vreti sa-i spuneti, si care m-a costat 50 de lei. Bineinteles ca le-am pus pe amandoua, una peste alta… in stilul Kenzo: it’s never too much!
Am ajuns la Palatul Parlamentului si am intrat in lumea… Kenzo for H&M. Am zarit tinute care mai de care mai extravagante si pe cei mai cool people stand la coada, asteptand Private Sales, adica primele haine ajungeau pe mana noastra, a celor invitati, adica eram The Chosen Ones!
Sampania curgea, band-ul canta, luminile colorate se roteau pe tavan, toata lumea facea poze, LIVe-uri pe Facebook, Instagram si “what not” iar eu ma gandeam…what now?
In nebunia aceea, adrenalina pompa si eu ma minunam ce inseamna marketing-ul inteligent. Sa traiesti inteligent…inseamna sa il vezi pe Razvan Ciobanu, designerul roman care concepe tinute superbe, asteptand cuminte sa se deschida usa catre comoara creata de Kenzo pentru lumea aspirationala. Mi-am dat seama ca asta este o lectie adevarata de moda. Moda, cea care dicteaza prin ingeniozitatea unor oameni si cei care o urmaresc cu sfintenie, pana la ultima litera din Abecedar.
Nu am stat sa vad colectia din spatele usilor. Mi-a placut ideea, lumea, atmosfera, socializarea, distractia. Eu astept colectia din magazine. Apare pe 3 noiembrie…Merita o sesiune de shopping pentru ca un produs Kenzo, realizat special la preturi permisive ca cele de la H&M este o investitie buna in imagine!